En hälsning till världens bästa styrelse!

Precis en halvtimme från att ha kommit hem från min supercoola och nördiga utflykt till Normandie som ingick i min ATHENS week kurs på École des Mines Paris fick jag äran att vara med på Distriktsstyrelseöverläggningen via Skype! Skype är bäst, ingen protest! Det var nästan som att vara i bommersvik..men bara nästan såklart! Nedan är min hälsning till världens bästa styrelse:

Hej alla! Jag kom precis hem från en utflykt med skolan borta i Normandie, där fick jag plocka insekter från en flod för att mäta hur förorenad den var, efter det var jag vid Le Havre som är en stor båthamn och fick höra vad de gör för att få ekonomin att gå ihop samtidigt som de måste värna om miljön kring hamnen. Jag tänkte på er, för att när föreläsaren fick veta att jag kom från Sverige tog han upp hur Sverige används som en referens (såklart) i världen när det gäller att preservera hamnmiljön, då tänkte jag på hur glad jag är att tillhöra den här styrelsen och distriktet som alltid kommer på progressiva, väluttänkta förslag med milön, samhället, och den ekonomiska hållbarheten i fokus. Alltid.

Jag är tacksam för att kongressen röstade fram er, en kompetent styrelse, alla ni är en förebild och en inspiration för våra medlemmar. Glöm inte det. Jag vet att vi under året kommer att uträtta stordåd.

Har ni haft det bra på överläggningen? DSön är otroligt viktig, ta vara på den, knyt an de band som behövs för att vi ska bli en stark styrelse! Vissa skulle säga att i en stor grupp som vi, så är det oundvikligt att konflikter uppstår. Men i olika team ute i världen brukar man också säga att de konflikter som är svårast och nästintill omöjliga att lösa är de där individerna har helt olika värderingar. Det som är unikt för oss är att vi är samlade här för att vi delar på just våra värderingar och vår ideologi! Det om något gör vår styrelse extremt stark, redan i grunden. Jag ser fram emot att komma tillbaka och vara en av ledarna i ett grymt team som ni.

Jag ser också fram emot att jobba med er i alla utskott och se till att ni får de resurser som behövs för att vi ska följa vår verksamhetsplan. Men tro inte att jag för det bara kommer hålla på med det osynliga arbetet, nejnej. Vi ska vara strategiska, smarta OCH vi ska ha jävligt kul i valrörelsen!

Med andra ord ser jag fram emot att komma tillbaka och vara en ledare i distriktet 😀 Saknar er så otroligt mycket och jag är så avundsjuk för Paris, Le Havre, L’Étretat, inga av de platserna går att mätas med underbara Bommersvik!!

Och den här bilden väljer jag ut till min blogg: SÄGER BARA HAHAHAHAHHAAHAHA ni är bäst!!!

Image

Leave a Reply

